Ubytování

house house house house house house house house house house house house house house house   (napište číslo od 1 do 5)

dopenzionu.cz

Následující formulář slouží pro nahlášení chyby nebo doplňení údajů do naší databáze.

Hlášení chyby

MORAVSKÝ BEROUN 793 05 | Mapa

Doporučené penziony

Úžasné 10.0/ 10

Rodinný pension Seeberg se nachází u Františkových Lázní v těsné blízkosti hradu Seeberg.…

Rodinný tříhvězdičkový penzion St. Leonhard naleznete na samotě v západní části Šumavy…

Penzion se nachází přímo na břehu Lipna, 1.5 km od Horní Plané, rodného městečka básníka…

Úžasné 10.0/ 10

Penzion se nachází na rozmezí CHKO Třeboňsko a Novohradsko. Penzion vznikl po…

Načítání...

Ubytování v okolí

Vzdálenost: 33.33 km
exterier123
Penzion Fantasy
Loučská 227/2, 75131 Lipník nad Bečvou

Nově otevřený rodinný penzion je situován v blízkosti centra města Lipníka nad Bečvou. Nabízíme ubyt   Více...

900 CZK Referenční cena
Vzdálenost: 28.23 km
DJI_0023-Edit_web
Holzberg - Ubytování , Wellness, Restaurace
Suchá Rudná 42, 79331 Světlá Hora

Hotel Holzberg leží v regionu lázní Karlova Studánka v části Suchá Rudná pod nejvyšší horou Jeseníků   Více...

1345 CZK Referenční cena
Vzdálenost: 33.52 km
Penzion v létě
Penzion a Restarace U Hradilů
Žižkova 168, 79326 Vrbno pod Pradědem

Penzion u Hradilů – penzion Jeseníky se nachází na okraji Vrbna pod Pradědem v malebné zalesněné obl   Více...

600 CZK Referenční cena
Vzdálenost: 34.59 km
20190605_112028
Vzdálenost: 26.87 km
Vzdálenost: 20.34 km
budova1
Mlýn U Kročilů
Malá Štáhle 22, 79501 Dolní Moravice

Zveme Vás k rekreačnímu pobytu v podhůří Jeseníků do rekreačního zařízení "Mlýn u Kročilů", které j   Více...

500 CZK Referenční cena

Památky

Tipy na výlet

Pískovna u Moravského Berouna

Pískovna se nachází přibližně 2km od Moravského Berouna směrem na Nové Valteřice. Zhruba 100m od místa je Penzion Gizita, kde se může návštěvník občerstvit. Samotná pískovna není aktivně využívána pro těžbu písku, i když sporadické stopy jsou patrné. Na úpatí stěny lomu vyvěrá silný pramen křišťálově...

Pod Mlýnským vrchem

Lokalitu nalezneme pod Mlýnským vrchem na modré turistické značce.

Moravský Beroun

Původně hornické Městečko založené zřejmě na rozhraní 13 a 14 století, prvně doloženo v r. 1339. Založení města je spojeno se jménem Štěpána ze Štemberka (1357) a rodem Lichtensteinů. V roce 1577 získalo město od císaře Rudolfa II. dva výroční trhy. Je to nejstarší městská výsada zachovaná v originále,...

Moravský Beroun a jeho památky.

Přesto, že to pro mnohé návštěvníky může být překvapením, Moravský Beroun je skutečně místem zajímavým, příjemným a nabízejícím množství historických památek i přírodních zajímavostí a turistických aktivit. Vyplývá to i z jeho polohy; třítisícové městečko, ležící na hranici Olomouckého a...

Moravský Beroun - naučná stezka Křížový a Kočičí vrch

Naučná stezka nazvaná Křížový a Kočičí vrch v Moravském Berouně byla otevřena v létě 2005. Je dlouhá necelého 6,5 kilometru, návštěvníky na ní čeká 12 informačních panelů, na kterých se seznámí s historickým vývojem, s přírodními zajímavostmi, faunou i florou zdejšího okolí. Městečko Moravský Beroun s...

Slunečná

Kopec Slunečná je součástí pohoří Nízký Jeseník, které se nachází v Moravskoslezském kraji. Vrchol kopce Slunečná dosahuje 800 m nadmořské výšky. Přes Slunečnou vede značená cyklotrasa číslo 6148. Na kopec Slunečná se můžete dostat po dvou značených turistických trasách, které se zde setkávají. Modře...

Nové Valteřice

Osada Nové Valteřice je místní částí Moravského Berounu. Dříve se nazývala Meindorfel a první zmínky o obci pocházejí již z roku 1692. Nové Valteřice leží v krajině pod horou Slunečnou (820 m), jsou obklopeny lesy. Tato oblast jižně od přehrady Slezská Harta je vhodná pro pohodovou rekraci a svým umístěním vybízí...

Ondrášov

Ondrášov je místní částí města Moravský Beroun

Moravský Beroun žst

Železniční stanice moravský beroun se nachází cca 1km jihozápadně od města Moravský Beroun. Ke stanici vede modrá turistická značka.

Dětřichov nad Bystřicí

Dětřichov nad Bystřicí leží jižním směrem od města Bruntál. Jak název obce napovídá obcí protéká řeka Bystřice. Jihovýchodním směrem od obce se rozkládá město moravský beroun, severozápadním směrem se nachází městečko Břidličná a severovýchodním směrem se rozprostírá vodní plocha Slezské Harty....

Vysoký kámen

Rozcestí Vysoký kámen se nachází v nadmořské výšce cca 737 m. Setkávají se zde dvě turistické trasy. Červeně značená turistická trasa vede jedním směrem přes Nové Valteřice a Dvorce do Budišova nad Budišovkou, opačným směrem pokračuje na vrchol Slunečná a dále přes Dětřichov nad Bystřicí, Ryžoviště až do...

Dětřichov n. B. - žst

Rozcestí Dětřichov nad Bystřicí - železniční stanice najdeme severozápadně nedaleko obce Dětřichov nad Bystřicí. Rozcestník turistických tras je jižním směrem od nádražní budovy. Tímto rozcestím prochází červená značka a je tu výchozí bod žluté turistické trasy. Po červené východním směrem vystoupáme na...

Rejchartický potok

Rejchartický potok je malá horská bystřina, která protéká okrajem lesa. Rejchatrický potok pramení v nadmořské výšce 650 metrů a u severního okraje malého lesíka, který se rozkládá jižním směrem od malé osady Rejchatrice. Potok protéká kolem silnice vedoucí z obce Dvorce přes Rejchartice do Staré Libavé. U...

Nízký Jeseník-toulky přírodou

Pohoří na severní Moravě popsal již téměř před dvěma tisíci léty římský astronom a zeměpisec Klaudius Ptolemaios. V té době zaznačil na svých mapách Jeseníky pod názvem Askiburgion. Jihovýchodní plochá vrchovina Jesenické oblasti dostala název Nízký Jeseník s nejvyšším, málo výrazným vrchem Slunečná,...

Pekelný vrch

Pekelný vrch ( 631 m.n.m.) je součástí pohoří Nízký Jeseník a zvedá se jihozápadním směrem od obce Dvorce. Na stráních vrcholku se především rozprostírají pole. Malé lesy či hájky jsou na východním a západním úpatí a to kolem toku potoků. Po západním úpatí protéká Rejchartický potok, po severním úpatí...

Mokřiny u Krahulčí

Mokřiny u Krahulčí je přírodní rezervace, kterou najdeme severozápadním směrem od obce Krahulčí. Oblast rezervace se rozkládá mezi dvěmi přírodními parky a to Údolí Bystřice a Sovinecko. Jihovýchodním směrem od přírodní rezervace je obec Ondrášov, kde v severní části obce vyvěrá pramen známé minerální vody...

U Dětřichova

U Dětřichova je rozcestí červené a žluté turistické trasy a najdeme jej severozápadním směrem od obce Dětřichov nad Bystřicí. Rozcestník je umístěn v místech kde jedna z turistických tras pokračuje dále po lesní cestě. Rozcestí je u jihozápadního okraje přírodního parku Bystřice. Po žluté značce se vydáme z...

Ondrášov - Dvorce

Zaniklá úzkorozchodná trať.

Stará Libavá - větrná elektrárna

Už nějakou dobu „zdobí“ křižovatku k Rejcharticím mezi Starou Libavou a Horními Gunrtamovicemi obrovská větrná elektrárna. Jedná se o typ Enercon E-70. Podle parametrů udávaných výrobcem má elektrárna výkon 2000 kW, čili 2MW (tj 1/1000 JETE). Rotor má průměr 71 m, výška sloupu dle výrobce je 58-113 m (podle...

Křišťanovice

Křišťanovice leží jižním směrem od města Bruntál. Severozápadním směrem od obce se rozkládá městečko Břidličná, západním směrem najdeme obce Dětřichov nad Bystřicí a jihovýchodním směrem obec Dvorce. Vydáme-li se severním směrem z obce dorazíme k vodní nádrži Slezská Harta a východním směrem se rozkládá...

Pod Rychtářem

Pod Rychtářem je rozcestí modré a zelené turistické trasy a nachází se na severním úbočí vrcholku Rychtář ( 752 m.n.m.), který se zvedá východním směrem od obce Lomnice. Rozcestník je umístěn v oblasti lesa Vysoký kámen a u křižovatky lesní cesty a silnice vedoucí z obce Lomnice do Křišťanovic. Po zelené značce...

Červený kříž

Červený kříž je rozcestí a orientační místo na zelené turistické trase a nachází se jihozápadním směrem od obce Roudno. Rozcestník je umístěn na stromě v místech kde značená turistická trasa vedoucí z obce Roudno opouští silnici spojující Roudno a obec Valteřice a dále pokračuje po lesní cestě přes rozcestí...

Lomnice

Lomnice leží jižním směrem od města Bruntál. Obcí prochází silnice spojující Bruntál a Olomouc. Severozápadním směrem od obce se rozkládá město Břidličná, jižním směrem leží obec Dětřichov nad Bystřicí a severním směrem obec Valšov. Severovýchodním směrem od obce dorazíme k vodní nádrži Slezská Harta a...

Slunečný kopec

Slunečný kopec ( 669 m.n.m.) je součástí Nízkého Jeseníku a zvedá se od severního okraje malé osady Horní Guntramovice. Na západním úbočí se rozprostírá les, na ostatních stráních kopce jsou louky. Tyto louky jsou u úpatí Slunečného kopce využívané jako pastviny pro dobytek. Severovýchodním směrem se od...

Horní Guntramovice

Horní Guntramovice jsou místní částí obce Guntramovice, která je městskou částí města Budišov nad Budišovkou. Horní Guntramovice se rozprostírají v oblasti Nízkého Jeseníku a v jejím okolí se zvedají zalesněné stráně kopců. Jižním směrem od osady je oblast vojenského prostoru Libavá. Severovýchodním od osady...

Guntramovice - Zlatá lípa

Guntramovice jsou malá obec, která je v současné době součástí města Budišov nad Budišovkou. Toto městečko najdeme na Severní Moravě, severovýchodním směrem od města Olomouc. Guntramovice se rozprostírají v oblasti Nízkého Jeseníku a v jejím okolí se zvedají zalesněné stráně kopců. Jižním směrem od obce je...

Webkamera - Dvorce a okolí

Webkamera u náměstí snímá pohled na kostel v centru obce Dvorce v okrese Bruntál. Na stránce jsou také snímky několika dalších webkamer z okolí. Více zde

Dvorce

Dvorce leží jihovýchodním směrem od města Bruntál. Jihozápadním směrem od obce je město Moravský Beroun, jihovýchodním směrem se rozkládá Budišov nad Budišovkou, vydáme-li se severním směrem z obce dorazíme k vodní nádrži Slezská Harta a východním směrem od obce se rozprostírá plocha vodní nádrže Kružberk....

Horní Loděnice

Horní Loděnice jsou bývalou hornickou obcí a najdeme ji severovýchodním směrem od města Šternberk pod jižními vrcholky Nízkého Jeseníku. Obec se rozkládá mezi dvěma přírodními parky a to Sovinecko a Údolí Bystřice. K obci Horní Loděnice byla připojena nevelká osada Nové Dvorce a společně mají 340 obyvatel. Obcí...

Pomezí

Kopec Pomezí se nachází ve výšce 706 metrů n. m., vede zde žlutá turistická značka z vesnice Huzová.

Červená hora

Červená hora ( 749 m.n.m.) je nejvyšším místem Domašovské vrchoviny. Vrcholek se zvedá nad severním okrajem vojenského prostoru Libavá. Severozápadním směrem pod vrcholkem leží Moravský Beroun a severovýchodně najdeme Budišov nad Budišovkou. Z vrcholku kopce je velmi pěkný výhled na okolní panorama Domašovské...

Domašovská kyselka

Jeden (a asi jedinný) veřejně přístupný vrt kyselky, dříve často využívaný, který byl ještě v nedávné minulosti osazen ruční pumpou. Ostatní nepřístupné vrty (několik set metrů proti proudu Bystřice) byly dříve využívány pro výrobu CO2, krátce také pro výrobu minerální vody - Salacia. Dnes téměř...

Červená hora-vulkán a stopy generála Laudona

V oblasti Jeseníků najdeme dvě hory se stejným názvem Červená hora. Červená hora(1333 m) se nalézá v Hrubém Jeseníku a dává název známému Červenohorskému sedlu, kterým vede státní silnice ze Šumperka do Jeseníku. Druhá Červená hora(749 m) se nalézá ve střední části Nízkého Jeseníku v podcelku Domašovské...

Norberčany

Obec Norberčany leží v oblasti Nízkého Jeseníku severovýchodním směrem od města Šternberk. Jižním a východním směrem od obce se rozprostírá rozlehlý les vojenského výcvikového prostoru Libavá. Součástí obce jsou nedaleké malé osady a to Trhavice, Stará Libavá a Nová Véska a společně mají 360 obyvatel. V...

Domašov nad Bystřicí

Obec Domašov nad Bystřicí leží na rozhraní Oderských vrchů a Nízkého Jeseníku, východním směrem od města Šternberk. Obec se rozkládá na obou březích řeky Bystřice a v oblasti malebného přírodního parku Údolí Bystřice. V roce 1930 žilo v obci kolem 1220 obyvatel, v současnosti má obec pouze 480 obyvatel. Nad...

Domašov n. B. žst

Železniční stanici Domašov nad Bystřicí najdeme jižně od Moravského Berouna na modré turistické značce.

Májůvka

Osada Májůvka je místní částí obce Bílčice a najdeme ji jižním směrem od obce. Nedaleko osady jsou vybudované dvě vodní nádrže a to Slezská Harta a Kružberk. Od okrajových částí osady se zvedají kopce. V nedalekém okolí obce se rozprostírají lesy. Obcí protéká rameno Černého potoka. Jižním směrem od osady...

Dalov

Vesnice Dalov se nachází severovýchodně cca 9 km od města Šternberk. Vede zde modrá a žlutá turistická značka.

Pod Březinou

Rozcestí modré turistické značky se nachází pod horou Březina (648 m n.m.). V okolí protéká potok Březina.

Dalov koupaliště

Koupaliště Dalov se nachází ve vesnici Dalov v Moravskoslezském karji v Nízkém Jeseníku. Vede zde žlutá a modrá turistická značka.

Dalov - památný strom

Památný strom v Dalově. Dostupnost po cyklostezce ze Šternberka, Huzové, Domašova nad Bystřicí.

Dolní Guntramovice

Dolní Guntramovice jsou místní částí obce Guntramovice, která je městskou částí města Budišov nad Budišovkou. Dolní Guntramovice se rozprostírají západním směrem od Budišova nad Budišovkou. Jižním směrem od osady je oblast vojenského prostoru Libavá. Severozápadním a východním směrem od osady je na řece...

Bučina rozcestí

Bučina rozcestí je křižovatkou modré a červené turistické trasy a najdeme jej severozápadním směrem od města Budišov nad Budišovkou. Červená značka procházející tímto rozcestím vede z města Budišov, kolem zříceniny hradu Vildštejn do městečka Dvorce a odtud se můžeme vydat dále na nejvyšší vrchol Nízkého...

Pod Pomezím

Rozcestí modré a žluté turistické značky se nachází východně od vesnice Huzová.

U Modré studánky

Rozcestí modré a žluté turistické značky se nachází cca 2km jižně od vesnice Dalov v oblasti Nízkého Jeseníku.

Hraničné Petrovice

Obec Hraničné Petrovice najdeme severovýchodním směrem od města Šternberk a u západního okraje přírodního parku Údolí Bystřice, který je součástí Nízkého Jeseníku. Hraničné Petrovice jsou malou obcí se 160 obyvateli. V nedalekém okolí obce jsou malebné lesy. Západním směrem od obce se rozkládá malá rekreační...

Nové Dvorce

Vesnička Nové Dvorce se nachází cca 4 km severovýchodně od města Šternberk v Olomouckém kraji. Vede zde modrá turistická značka.

Za Slunečnou

Rozcestí modré turistické značky se nachází pod horou Slunečná, která má nadmořskou výšku 627 metrů.

Huzová část Veveří

Veveří je součástí obce Huzová. Dnes je to především rekreační oblast. První zmínka pochází z roku 1326. Kromě rekreačních chalup jsou zde pozůstatky velkostatku - bývalé rychty z 18. století a pozůstatky pozdně barokní kaple sv. Jeronýma z roku 1791 s bývalým hřbitovem obezděným Kamennou zídkou. Dnes jou tyto...

Ryžoviště

Obec Rýžoviště leží jihovýchodním směrem od města Rýmařov. Nedaleko od obce se nachází oblast dvou přírodních parků a to Sovinecko a Údolí Bystřice. Rýžoviště se rozkládá v oblasti pohoří Jeseníky a od okrajových částí obce se zvedají stráně kopců, které jsou ve větší míře pokryté lesním porostem....

Veveří-panský dvůr

Veveří, místní část obce Huzová je poprvé připomínaná v 1326. Za uherských válek zpustla a nově byla vybudována po r. 1547 Kryštofem z Boskovic na Sovinci. Obytná a správní budova panského hospodářského dvora byla na konci 18. století přebudována na rozlehlou barokní stavbu s pískovcovým portálem. V předsíni jsou...

Rýžoviště-barokní socha Immaculaty

Na Náměstí Míru v Rýžovišti byla umístěna barokní socha Panny Marie Immaculaty zhotovená Josefem Winterhalterem v r. 1733.

Rýžoviště-kašna

Na Náměstí Míru v Rýžovišti je umístěna empírová kašna se soškou chlapečka, který stojí uprostřed osmiboké nádrže, na chrliči složeného ze tří různě velikých škeblí.

Rozcestník - Za Slunečnou

Slunečná je kopec měřící 627 m n.m. nad Těšíkovskou Kyselkou. Modrá značka od kyselky nás dovede k rozcestí Za Slunečnou. Můžeme odtud pokračovat zpět a pak až do Domašova nad Bytřicí anebo okružní cestou dojít až do Dlouhé Loučky a na Sovinec.

Pod Chlumem

Pod Chlumem je orientační místo a rozcestí na modré turistické trase a nachází se severovýchodním směrem od obce Lomnice. Rozcestník je umístěn na východním úbočí vrcholku Chlum ( 692 m.n.m.) v oblasti lesa a u křižovatky lesních cest. V sousedství rozcestí stojí pěkná dřevěná hájenka. Po modré značce dojdeme k...

Těšíkovická kyselka

Rozcestí modré a zelené turistické značky, nachází se nad Osadou Těšíkovský Mlýn.

Velký Roudný

Velký Roudný ( 780 m.n.m.) je vyhaslá sopka zvedající se na jižním břehu vodní nádrže Slezská Harta a nad východním okrajem obce Roudno. Tvoří dominantu zdejší oblasti a je z dálky velmi dobře rozeznatelná. Kolem vrcholku bylo vyhlášeno stejnojmenné chráněné území a to národní přírodní památka Velký Roudný....

Velký Roudný - rozhledna

Velký Roudný je od roku 1966 vyhlášen Národní přírodní památkou. Tato naposledy na konci třetihor (přes 2 mil. let) činná sopka v blízkosti obce Roudno u přehrady Slezská Harta je zajímavá nejen geologicky a botanicky (stavač mužský), ale i turisticky. Na vrcholu bývalé sopky se nachází, v roce 2007 postavená, nová...

Roudno

Roudno leží jihovýchodním směrem od města Bruntál a na jižním směrem od vodní nádrže Slezská Harta. Západním směrem od obce je město Břidličná, jihozápadním směrem leží obec Dětřichov nad Bystřicí, jihovýchodním směrem se rozkládá obec Dvorce. Obec Roudno se nachází v oblasti pohoří Nízký Jeseník....

Bílčice

Obec Bílčice leží jihovýchodním směrem od města Bruntál a jižním směrem od vodní nádrže Slezská Harta. Obec Bílčice je tvořena dvěma obcemi a to Bílčice a Májůvka. Obec se rozkládá v oblasti pohoří Nízký Jeseník. Od okrajových částí obce se zvedají vrcholky kopců a jejich stráně jsou porostlé rozlehlými...

Minerální prameny střední Moravy

I na střední Moravě v Olomouci a okolí vyvěrají minerální prameny. Minerální voda se od povrchové liší tím, že má min. 1 g anorganických látek nebo plynů v 1 l. V Černovírském lese u Olomouce vyvěrá slabý pramen sirnaté kyselky, v údolí Bystřice v katastru obce Hraničné Petrovice vyvěrají dva slabší prameny...

Restaurance

Načítání...

Podívejte se na hodnocení penzionu Penzion Gizita a buďte první, kdo přidá své hodnocení. Ceny najdete v ceníku penzionu Penzion Gizita. Telefonické kontakty, adresu a mapu umístění najdete na záložce kontakt. Poradíme vám také, jak aktivně trávit volný čas v okolí Penzion Gizita.