Ubytování

Výhody a nevýhody internetové propagace

Internet se za posledních několik let stal běžnou součástí našeho života mnoha z nás a v brzké době, konkrétně od 1.července 2009, napomohou jeho hlubšímu proniknutí do života podnikatelů tzv. datové schránky. Ty usnadní komunikace se státními úřady (více na www.datoveschranky.info).

Na dalších řádcích naleznete přehled aktuálních výhod ale i několika nevýhod internetové propagace.

 
Výhody internetové propagace
  • snadná měřitelnost – celý proces od prvního oslovení zákazníka k opakovaným akcím je možné sledovat a vyhodnocovat, velmi snadno tak lze změřit, zda jsou prostředky na propagaci vynakládány efektivně
  • vhodná podpora prodeje – možnost elektronické objednávky/poptávky
  • snadná individualizace nabídek (kampaně zaměřené na úzkou cílovou skupinu)
  • možnost okamžité reakce na vývoj online reklamní kampaně (Sklik, Google Adwords lze bez sankcí kdykoliv pozastavit a upravit)
  • nižší vstupní náklady (narozdíl od televize a rozhlasu je nižší cena minimální objednávky reklamního sdělení).

Nevýhody internetové propagace
  • nižší míra penetrace internetu-média oproti ostatním masovým médiím, především televizi
  • někteří lidé internetu zatím důvěřují méně než papíru
  • snadné kopírování nápadů konkurencí
  • internet je stále vnímán jako nové médium
  • někteří inzerenti nevědí, že na internetu již jsou i jejich zákazníci, neznají možnosti internetového marketingu, případně se v minulosti, při prvních pokusech „spálili“

Proč přesto využívá k propagaci internet stále více firem?
  • přístup k internetu mělo v roce 2008 již 48 % populace
  • návštěvnost českého internetu stále roste. Počet návštěvníků tuzemských internetových serverů se loni meziročně zvýšil o 390 tisíc na prosincových 6,29 milionu lidí. Návštěvnost uživatelů z Čech se zvýšila o 370 tisíc na 4,85 milionu. Vyplývá to ze statistiky NetMonitoru
  • ubývá uživatelů, kteří s internetem pracují jen příležitostně (max. jednou týdně, ještě v roce 2003 to bylo více než 40 %, loni jejich podíl klesl na 17 %)
  • lidé tráví na internetu více času. Lidé v prosinci průměrně strávili na internetu 22 hodin a 24 minut měsíčně. To je téměř o čtyři a půl hodiny více než v prosinci 2007
  • internet má 57 % domácností, loni to bylo jen 46 % (údaj společnosti Dema) – příčiny: zlevňování počítačů a větší dostupnost internetového připojení. Počítač mělo na začátku loňského roku 63 % bytů, tzn. jen 6 % domácností nemá počítač připojen k internetu
  • podíl internetové reklamy loni rekordně rostl (inzerenti loni utratily na českých serverech 3,4 miliardy korun, což je meziroční nárůst 70%)
  • z hlediska příjmů za reklamu internet rostl nejrychleji ze všech médií, hrubý objem bannerové reklamy loni dosáhl 1,96 miliardy korun (letošní odhad nárůstu na 2,52 miliardy Kč), podíl jiných formátů internetové reklamy loni rostl o zhruba 84% na 1,49 miliard Kč
  • z hlediska výdajů inzerentů internet jako reklamní médium obsadil třetí místo a dostal se před rozhlas
    nejvyšší příjmy z reklamy měla loni televize a tisk (podíl internetu na reklamních příjmech vzrostl na 6,5%)
  • televize roste, rozhlas stagnuje, tisk klesá, nejvíce roste internet

 
Máte-li zájem o informace jaké další možnosti internetové propagace jsou vhodné pro ubytovací zařízení, využijte naší nabídky na bezplatnou konzultaci. Internetovou reklamou se zabýváme od roku 1996 a posledních 5 let se specializujeme na propagaci ubytovacích zařízení.
Informace o naší nabídce služeb naleznete na http://www.ftonline.cz/nabidky-a-ceny/

 

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist